سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

0
سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

همه چیز در مورد آموزش نصب سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

تشخیص حریق در سیستم آدرس پذیر

شاید برای برخی افراد سوال پیش بیایید که سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چیست ؟ و این سیستم اعلان حریق آدرس پذیر چه کاربردی دارند ؟ ما در  این مقاله به بررسی این سیستم و آموزش نصب سیستم اعلام حریق آدرس پذیر می پردازیم.

سیستم آدرس پذیر دارای اصول کشف و تشخیص حریق مانند سیستم اعلام حریق متعارف است تنها تفاوت سیستم اعلام حریق دارای آدرس یا آدرس پذیر با سیستم اعلام حریق متعارف در این است که در سیستم آدرس پذیر برای هر یک از دتکتور ها و شستی ها دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق همین آدرس تابلوی کنترل مرکزی قادر به شناسایی و تعیین هر یک از آنها است.

مدار کشف حریق در سیستم آدرس پذیر به صورت حلقوی است که از تابلوی مرکزی شروع شده و به همان تابلو ختم می شود و تمامی تجهیزات آشکارساز به صورت موازی در مدار حلقوی قرار می گیرند.

هر یک از حلقه ها می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح های مورد حفاظت یک یا چندین منطقه را در بربگیرد و هر تابلوی کنترل مرکزی آدرس پذیرهم می تواند هم یک یا چند حلقه را پشتیبانی کند.

آشکار سازهای سیستم های آدرس پذیر دارای قسمتی سوئیچ گونه هستند که برای شناسایی آنها توسط تابلوی کنترل مرکزی به کار می رود.

منطقه بندی سیستم آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر
سیستم  آدرس پذیر

شاید بنظر برسد که در اعلان حریق آدرس پذیر منطقه بندی چندان مهم نباشد زیرا تشخیص دتکتور ها از طریق آدرس منحصر به فرد صورت می گیرد اما باید گفت گسترش حلقه تشخیص بر مناطق مختلف به کشف محل وقوع حریق سرعتی بیشتر بدهد.

بنابراین در این سیستم های آدرس پذیر اگر چه مناطق در قالب مدار مطرح نیست اما با توجه به همان معیار های تعیین منطقه حریق به صورت مجازی در نظر گرفته می شود.

حداکثر مساحت فضاهایی که توسط یک حلقه می توانند پوشش داده شوند و مورد حفاظت قرار گیرد 10 هزار متر مربع است و بر این اساس در می یابیم یک حلقه پنج منطقه را می تواند پوشش دهد.

در سیستم های آدرس پذیر مثل سیستم های متعارف باید حداقل دو مدار آژیر در نظر گرفته شود

دتکتور یا همان آشکار ساز سیستم آدرس پذیر مانند آشکارسازها و یا دتکتور متعارف دارای حساسیت از پیش تعیین شده کارخانه ای و عملکرد رله گونه هستند تنها تفاوت در مکانیسم آدرس دهی آنها است.

تابلوهای کنترل مرکزی سیستم های آدرس پذیر دارای یک نمایشگر از نوع LCD است که قابلیت نمایش پیام های متنی به صورت کوتاه را دارند و می توانند هر یک از آژیر ها ، شستی ها و دتکتور ها را شناسایی کنند.

نحوه ی تماس با شرکت صحاب
نحوه ی تماس با شرکت صحاب

تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر :

تجهیزات سیستم آدرس پذیر شامل موارد زیر است :

  1. پنل اعلام حریق
  2. انواع دتکتور
  3. شستی اعلام حریق
  4. آژیر و آژیر فلاشر
  5. ماژول

سیستم های آدرس پذیر مانند بقیه سیستم های دیگر دارای مزیت و معایب هستند که در زیر به برخی از آنها می پردازیم:

مزیت سیستم های آدرس پذیر :

مزایای سیستم اعلام حریق همانطور که از نامشان مشخص است و در بالا بیان شده است آدرس دقیق مکان به وجود آمدن حریق را به کاربر اعلام می کند.

به همین دلیل کاربرانی که با این نوع سیستم کار می کنند می توانند در هنگام وقوع حریق به سرعت به مکانی که آتش سوزی اتفاق افتاده است بروند و اقدامات لازم خاموش کردن حریق را انجام دهند.

معایب سیستم های آدرس پذیر :

سیستم های آدرس پذیر به دلیل ماهیتی که دارد برای پروژه های کوچک از لحاظ مالی مقرون به صرفه نیست و هزینه ی بیشتری نسبت به سیستم های متعارف دارند.

همچنین کارکرد سیستم های آدرس پذیر نست به سیستم متعارف پیچیده تر هستند.

قیمت اعلام حریق آدرس پذیر :

برای آگاهی با قیمت تجهیزات اعلام حریق با کارشناسان فروش شرکت صحاب نماینده انحصاری سیستم اعلام حریق فایرگارد، فلیمگارد، سنتک و پارادوکس تماس بگیرید.

نحوه ی تماس با شرکت صحاب
نحوه ی تماس با شرکت صحاب
سوالات متداول در مورد سیستم آدرس پذیر :

 

سسیتم آدرس پذیر برای هر یک از تجهیزات مانند : (دتکتور، شستی و … ) آدرس منحصر به فردی دارد.

در هنگام حریق وقتی دیوایسی حریق را تشخیص داد مکان دقیق حریق توسط پنل به کاربر اطلاع داده می شود.

برای آگاهی از قیمت سیستم آدرس پذیر با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

02166556527

5/5 (1 نظر)
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وب سایت:

نظر شما: